Friday 20 July 2012

Ahlan wahsahlan Ya Ramadhan


Bismillahirrahmanirrahim / بِسْــــــــــــــــــمِ اﷲِالرَّحْمَنِ اارَّحِيم .







Alhamdulillah hari ni kita berkesempatan sesua kembali di alam blog. dan syukur Alhamdulillah Allah memanjangkan usia kita hingga kehari ini. seperti yang sedia maklum 21 julai bersemaan hari sabtu esok bermulalah kita umat islam berpuasa. sekali lagi ingin ana mengucapkan kesyukuran kehadrat illahi kerana ALLAH telah memanjangkan umur kita sehingga hari ini untuk bertemu Ramadhan Al-Mubarak yang sentiasa dinantikan oleh muslimin dan muslimat. Bulan yang  penuh rahmat dan ketenangan Alhamdulillah kita bertemu jua yang sentiasa diri ini nanti2kan kedatangannya. untuk sedia maklum kalau esok bermulanya puasa so maksudnya hari ni akan bermulanya Solat Sunat Tarawikh. JOM pakat ramai-ramai ke Surau / Masjid berdekatan untuk menunaikan SOlat Sunat Tarawikh yang hanya ada bulan Ramadhan. mudah-mudahan sepanjang bulan ramadhan ini kita dapatlah mengumpul amal ibadat kita dan terus menambah amal-amal ibadat kita semoga Allah sentiasa memberkati kita di bulan yang mulia ini. Jaga mata, Jga telingan, jaga hati dan jaga iman kita sepanjang Ramadhan ini. Mengelak melakukan perkara-perkara yang mungkar.dan sentiasa menambah kebaikan insyaALLAH. di kesempatan ini ana nak mohon ampun dan maaf agar ada salah dan silap sepanjag berblog ini mahupun d alam blog,rakan-rakan yang mengenali diri ini mahupun dialam maya ataupun realiti, fmly dan guru-guru n lecture2 ana mohon maaf dunia akhirat. Semoga kita beroleh keberkahan sepanjang bulan yang mulia ini...ALLAHUAKHBAR...akhirnya aku bertemu jua bulan yang ku sentiasa nantikan syukur ALHAMDULILLAH.
Akhir kata dari Al-Hayaah. Selamat Menyambut Ramadhan Al-Mubarak dan sama-sama lah kita memberkati bulan yang mulia ini dengan menambah amal ibadat harian kita.

1 Hari ni NAFAS ini menjadi TASBIH,
Malam ni menjadi Barakah penuh IBADAH,
Hari ni DOA2 DIJABAH,
Hari ni jua PAHALA dilipat GANDAKAN,

Tapi......
Itu semua x kan terjadi tanpa MAAF yg tulus,
Untuk itu,izinkan ana memohon maaf utk lisan yg terlanjur,janji yg terabai,hati yg berprasangka dan semua sikap ana menyakitkan SAHABAT2 ku semua yg disayangi..

Andai semua HARTA adalah RACUN,
Maka ZAKAT PENAWARNYA,
Jika seumur HIDUP adalah DOSA,
Maka TAQWA DAN TAUBAT UBATNYA,
Jika seluruh BULAN adalah NODA,
Maka RAMADHANLAH PEMUTIHNYA...

Wallahuam
Sekian,Terima Kasih
Wassalam




3 comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...